Mi a szervezeti kultúra?
Szervezeti kultúrán szervezet tagjai által elfogadott, közösen értelmezett, aktuálisan megnyilvánuló alapfeltevéseket, meggyőződéseket, elvárásokat, értékmintákat, normákat és érzéseket, ebből fakadó magatartásokat és egymás felé irányuló kölcsönhatásokat (az érzelmeket is beleértve), és ezeknek tárgyiasult megjelenítési formáit értjük.Szervezeti kultúra szintjei:
- tárgyiasult megjelenési formák: ceremóniák, történetek, nyelvhasználat, (státusz) szimbólumok, logó, brossúra, szlogen, ...
- magatartások, tevékenységek, szokások
- kölcsönhatások, csoportnormák
- feltételezések, környezetre és önmagukra vonatkozó értelmezések, elvárások
- uralkodó érzések, észlelések
- hitek, meggyőződések, értékminták
Kiknek ajánljuk?
Olyan tulajdonosoknak és vezetőknek, akik a cég kultúráját azonosítani és tudatosan alakítani kívánják a versenyképesség javítása érdekében.Röviden a programról:
Több napos workshopokon a vezetőkkel együtt azonosítjuk a szervezeti kultúra alakítóit, annak eredményét, előnyeit és hátrányait, valamint a kihívásokat a cég előtt. Ezt megtámogathatja a kultúrára vonatkozó interjú és kérdéssor, amit a workshop előtt készítünk el. Az azonosítás alapján a vezetők döntést hoznak saját szervezeti kultúrájuk alakításának céljairól, útjairól és arról, hogy mivel és hogyan támogatják meg azt. Más eszközökkel is támogatjuk a vezetők kultúraalakító munkáját (pl. coachingok, tréningek, workshopok).A workshop témái:
- Az alapítás korából származó élmények, érzelmek, kapcsolati minták és viselkedések azonosítása
- Korszakok és bevált megküzdési eszközök
- Mit tükröznek a jelenlegi kultúrára vonatkozó jelenségek, adatok?
- Értékeink állapota
- A szervezeti script (sorskönyvi elemek)
- Kihívások előttünk
- Honnan hová tartunk? Céljaink
- Mit kell változtatnunk magunkon?
- Célok, utak, akciók tervezése
Az Ön feladata:
Az előkészítés során szervezze meg az interjúkat és a kérdőíves felmérés feltételeit.Tapasztalataink szerint minimum 2*2 napos workhop szükséges a munkához, és a két alkalom között további elemzéseket, és más házi feladatokat kell elvégezniük a vezetőknek.
Várható eredmények:
- tudatosul minden felelős vezetőben, hogy a nem tudatosan alkalmazott értelmezési keretek, kommunikációs módok, a meglévő viselkedési minták és értékek hogyan hatnak a szervezetre, a kollégákra,
- a vezetési stílus és a szervezeti kultúra közötti kapcsolatot felismerik, és a viselkedésváltozások keresztül formálhatják azt,
- a csapaton belüli kommunikáció és együttműködés fejlődik,
- a kultúrafejlesztéssel kapcsolatos célok és feladatokat megfogalmazzák, egymás között a feladatokat megszervezik,
- egymást támogatják és alakítják a kultúraformáló viselkedések mentén .