TUDÁSMENEDZSMENT, AVAGY A TUDÁS MINT TŐKE

* Megjelent a Menedzserek Országos Szövetségének lapjában, a MENEDZSER 2002. számában
TUDÁSMENEDZSMENT RENDSZER KIÉPÍTÉSE A MAGYAR NEMZETI BANKBAN*
A Magyar Nemzeti Bank küldetésének teljesítésével, a Jegybank törvényben foglalt feladatainak ellátásával befolyásolja az ország gazdasági és társadalmi életét. E felelősség tudatában a bank munkatársai mélyen elkötelezettek szakmai tudásuk állandó megújítása, nemzetközi szinten is elismert magas színvonalú ismereteik, képességeik fejlesztése iránt. Az intézmény működésének egyik legfőbb sikerkritériuma a folyamatosan felhalmozódó szervezeti tudás hasznosulása. Ez a szempont tükröződik a szervezeti értékek deklarációjában, azok mindennapi megnyilvánulásaiban, a munkatársak képzési-fejlesztési célkitűzéseiben, valamint a szakmai műhelyekben zajló vitafórumokban is. A végzett tevékenység egyedisége, specifikussága miatt elengedhetetlen ugyanakkor a jegybanki szakember gárda bankon belüli folyamatos utánpótlása, melyben a tudásátadás, tudásmegosztás mechanizmusa kulcsfontosságú tényezőként teremti meg az eredményes tanulás és integráció feltételeit. E szempontokat szem előtt tartva határozta el a bank vezetése, hogy a szervezetben felhalmozott szakmai tudást és értékes tapasztalatokat rendszerezi, strukturáltan mindenki számára hozzáférhetővé teszi, és a tudás megosztás különböző formáit intézményesíti, támogatva ezzel a folyamatos tanulást, a tudás létrehozását, annak tudatosabb megőrzését, azaz a hatékony tudáshasznosítást. Letöltés
*A cikk megjelent az Alkalmazott Pszichológia 2006. októberi (VIII. évfolyam 3. szám) munka- és szervezetlélektani külön számában